Nachtzwemmen [review]

DSC07598

Nachtzwemmen klinkt altijd zo leuk en romantisch, maar dat is dit boek niet. Het is een heel verdrietig verhaal over Katie en haar zus Mia. Mia gaat samen met een vriend op reis. De wereldreis waar ik momenteel voor aan het sparen ben. Mia pleegt echter zelfmoord in Bali en dat terwijl Bali niet eens op de route lag. 

Katie en Mia hebben niet altijd een even zusterlijke band gehad. Toch was Katie er kapot van toen ze hoorde wat er was gebeurd. Ze kon zich niet voorstellen dat Mia zelfmoord zou plegen. Haar zusje vragen ‘waarom’ kon natuurlijk niet meer. Dus om haar beter te begrijpen is ze aan de hand van Mia’s dagboek dezelfde reis gaan maken.

Dit is eigenlijk waar het verhaal begint. Wat ik een heel mooi gegeven vind is dat iemand die normaliter nooit zo’n reis zou maken. Toch de reis is gaan maken… Iets dat niet zo makkelijk is als het klinkt. Ondanks dat een dagboek persoonlijk is, voelt het voor mij wel logisch dat ze het dagboek als leidraad neemt.

DSC07599

Ik ben het boek gaan lezen omdat ik de omslag zo mooi vond. Zo oppervlakkig kan ik af en toe zijn ja. Maar daar heb ik absoluut geen spijt van gehad. Het is een bijzonder boek waarbij de de struggles van het alleen reizen mooi verwoord zijn.

Geef een reactie

