Spannend nieuwtje…

kiekeboe1

Vorig jaar besloot ik dat ik mijn minor in het buitenland wilde doen. Heel naïef en ondoordacht startte ik het proces. Het kiezen van een school, een course, mailen, aanmelden, handtekeningen, formulieren. Wist ik veel… Achteraf maar goed dat ik niet wist hoe lang – en lastig het proces zou zijn. Drie weken geleden heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen! Dat betekent, ja echt, dat ik aankomend semester (4 maanden) een studie programma ga volgen aan een universiteit in Leeds. – Leeds college of art. 

Best veel mensen hebben zich aangemeld bij deze uni. Ik was bang dat ze me niet aan zouden nemen (ze mogen maar een beperkt aantal mensen aannemen?). En dat al het regelen voor niets geweest zou zijn. Gelukkig niet het geval dus. Ik vind het stiekem wel een beetje spannend allemaal.

– Ik ben momenteel op zoek naar een woning. Iets dat best lastig blijkt; ze verhuren in Engeland vooral kamers voor een jaar of langer. En ik zit er maar een semester. Ben nu wel aan het mailen met een meneer. De locatie is niet perfect maar het is maar tien minuutjes lopen naar Hyde Park. Dus het is prima te doen. – Komt goed :).

– Ik wil graag een ov regelen omdat dit een hoop geld scheelt. Je kunt de MCard regelen voor een semester dus dat komt wel goed uit eigenlijk. En in dit opzicht boffen we wel in Nederland. Als je naar het buitenland gaat voor je studie kun je je ov stopzetten en als een vergoeding terug krijgen. Het zou hier dan gaan om 90 euro; en dit vergoedt dan eigenlijk mijn ov in het buitenland. – Ook dit komt goed! :).

– Hebben we het al gehad over verzekeringen, vliegtickets, telefoons etc etc? – Komt ook allemaal goed!

Vandaag is een fijne dag want alles komt goed :). Begin september vlieg ik naar Engeland. Iemand tips voor het pakken van een koffer? Hoe en wat neem je mee voor 4 maanden? Ik vind pakken voor een week vakantie al eh lastig. Vergeet altijd wel iets en ja…

(Neem me niet kwalijk. Vind alles heel erg spannend, zo chaotisch als dat dit artikel is is het in mijn hoofd ook. Ik doe maar wat. Komt ook vanzelf wel weer goed. Echt).

4 gedachtes over “Spannend nieuwtje…

  1. Wat gaaf! Ik herken het helemaal :’) Ik vlieg over precies een maandje (halverwege augustus) ook naar het buitenland maar dan voor 5 maanden stage! Wat een geregel he? Ik heb een zelfde soort lijst geschreven haha, super spannend maar leuk! Ga je de reis delen op je blog? In ieder gavel, ik ga je volgen!

    1. Hee! :). Ohh wat spannend ook! Waar ga je stage lopen? :). Ja ik ben wel van plan erover te bloggen ; en vloggen. En inderdaad: wat een geregel. Op een gegeven moment was ik het wel zat hoor… hihi.

  2. Spannend zeg en heel erg gaaf! Ik hoorde wel van iemand dat die ook in Engeland (Cambridge) ging studeren voor een paar maanden, dat je heel erg moet opassen met woningen huren vanuit een ander land. Je schijnt nogal belazerd te worden omdat je niet de woning kan checken etc! Dus een waarschuwingk vooraf! 🙂

    1. Ja kan me daar wel iets bij voorstellen. Moet zeggen dat ik het ook wel eng vind hoor… Heb een kamer gekozen waarvan de landlord is goedgekeurd door Unipol. Is een website/organisatie waar mijn school veel vertrouwen in heeft. Dus denk (hoop ik maar) dat het goed zit. Maar thanks voor de waarschuwing! 🙂

Geef een reactie

