Het meisje in de trein – review

cover_meisjeindetrein

Over week is het alweer vakantie en ik kan niet wachten. Want vakantie betekend weer tijd hebben om te bloggen én te lezen én… Wanneer heb jij eigenlijk vakantie? Ik raad dit boek in ieder geval héél erg aan om op je zomer-lees-lijstje te zetten.

Waar gaat het over?

Rachel neemt iedere ochtend dezelfde trein. Tijdens die rit rijdt ze langs een huis waar Jason en Jess wonen. Of ze echt zo heten weet ze niet maar in haar ogen is het het perfecte stel. Iets dat ze zelf ook ooit had. Als ze op een morgen weer langs Jason en Jess komt ziet ze iets vreemds. Ze weet alleen niet zo goed wat ze daarmee moet maar kan het toch niet voor zich houden. Rachel legt haar verhaal voor bij de politie maar die nemen haar verhaal helaas niet serieus.
Ik kan me best voorstellen dat ze het niet serieus nemen aangezien Rachel nogal een alcohol probleem heeft. Dit stipt wel weer een dieper probleempje aan. Wij weten niet meer dan Rachel weet. En rachel vergeet nog weleens wat door het overmatige drank-gebruik. Echter had Rachel wel gelijk. Jess bleek vermist te zijn en Rachel heeft daar iets mee te maken. Maar ja. Ze weet natuurlijk niet meer precies wat…binnenkant

Wat vond ik ervan?

Vooraf heb ik wat reacties/reviews gelezen vanuit Amerika en Engeland. Het schijnt daar een heel populair boek te zijn. Dit maakte me een beetje bang; ik hoopte dan ook maar dat het geen teleurstelling zou zijn. Maar dit was het absoluut niet. Vaak heb ik wel een vermoeden hoe het boek gaat aflopen en ook dit was niet het geval. Wel waren de eerste drie hoofdstukken lastig om door te komen. Of dit door het boek kwam of doordat ik steeds ging lezen als ik al super moe was weet ik niet. Ik vond het pittig. Dit veranderde al snel toen ik eenmaal in het verhaal zat. Ik kon het niet meer loslaten en had het boek binnen een week uit.

Dus: heb je geen tijd om in één keer een boek uit te lezen omdat je gewoon moet weten hoe het afloopt? Lees het dan niet. Want geloof me: dit is spannend (vind ik). Heb je wel tijd en zin om een goed en spannend geschreven boek te lezen. Zet hem dan absoluut in je lijstje. Want daar krijg je denk ik geen spijt van.

Ik ben wel heel benieuwd wat jij van dit boek vindt! Heb je hem al gelezen? Ga je hem nog lezen? Laat het maar even weten :).

4 gedachtes over “Het meisje in de trein – review

1. De film heb ik nog niet gezien. Het gebeurt nu eenmaal niet vaak dat een film even goed is als het boek. Boeken hebben meer diepgang vind ik.