Frisse salade met kip in bladerdeeg

kip_in_bladerdeeg

Joepie 🙂 Het zonnetje is weer terug, de zomer komt steeds dichterbij. En voor mij is dat genoeg reden om fruit bij het avond eten te eten. Het is al een tijdje geleden dat ik een gerecht met jullie heb gedeeld. Maar dit was zo lekker dat ik snel nog even een foto gemaakt heb. Een makkelijk, snel en zomers gerecht :). 

Wat heb je nodig voor de salade:
• Rucola
• Mango
• Tomaatjes
• Komkommer
• Mozzarella

Hoe maak je de salade:
Hihi dit is zo simpel dat ik het bijna niet durf te zeggen. Maar je snijdt alles en gooit het op je bordje. Ik heb lekker veel mango toegevoegd omdat ik dat super lekker vind. Als je dat wat minder lekker vindt kun je het natuurlijk ook weglaten of bijvoorbeeld ananas toevoegen.

Wat heb je nodig voor de kip:
• 1 plakje bladerdeeg
• Kip
• 1 el boursin
• 2 el kerrie kruiden
• 2 el honing
• peper en zout
• 2/3 el olie
• 1 ei

Hoe je de kip:
• Marineer de kip in de olie met de kerrie kruiden en peper en zout.
• Snij de kip open en smeer daar wat Boursin en honing in.
• Vervolgens leg je de kip in het bladerdeeg en die vouw je eromheen.
• Smeer het een beetje in met wat ei en doe het vervolgens 30 minuten in de oven (180 graden).

Ik moet nog even oefenen met het uitschrijven van gerechten. Dus ik hoop dat het duidelijk is, zo niet: dan kun je natuurlijk altijd vragen :).

Een gedachte over “Frisse salade met kip in bladerdeeg

Geef een reactie

