A cup of … snot

DSC06621

Hallo, ik hier. Ik leef nog. Ja echt. Moest het zelf ook even controleren (altijd goed om even bij stil te staan denk ik). Vandaar ook mijn afwezigheid, excuus daarvoor. Een week geleden was ik nog niet in staat om positieve dingen te bedenken over ziek zijn. En nu het weer wat beter gaat en ik maar om de 5 minuten hoef te snuiten lukt me dat al iets beter. Dus hier komt ie dan. Mijn voordelen van ziek zijn lijstje: 

1. Ik ben zwaar astmatisch; dus als ik heel verkouden ben dan kan ik meestal niet naar school. Het voordeel daarvan is dus dat je je achterstallige huiswerk kan bijbeunen en daarna álle tijd hebt voor een goed boek. (meestal lees ik dus alleen dat goede boek). Of ik slaap…

2. Een voordeel van astmatisch zijn is dat ik daardoor niet zo goed tegen eucalyptus en dat soort dingen kan (om te stomen of smeren is dat toch?). Een goed alternatief zijn opengesneden uien. Ik weet niet hoe jij dat hebt; maar wij gooien meestal een halve zak uien weg. Dat was deze week dus niet het geval. #joepie

3. Voordeel van de hele nacht tussen de uien liggen is dat je ongegeneerd veel te lang mag douchen. Ik bedoel hallo: uien stinken!

4. Ik kijk de hele dag series, lig in bed. En eh: series kijken.

5. Oh ja ook nog een voordeel: vriendje lief aankijken en vragen of hij thee wilt zetten? Tegen dit hoofd ( knipperende wallerige puppie-ogen en een rood neusje ) kan hij geen nee zeggen…

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik zonder wc-rol de deur niet uitga. Ik had heel netjes zakdoekjes gekocht. Maar die zijn helaas al op. Ik hoop dat jullie week iets productiever en gezonder is verlopen :)!

2 gedachtes over “A cup of … snot

  1. Mijn vriend had als kind veel last van astma. Zijn verhalen vind ik soms toch nog maar eng… Had jij daar ook zoveel last van als kind? Nu is hij ook erg gevoelig voor bronchitis, infecties, verkoudheden, … Verzorg jezelf nog maar goed, veel beterschap!

Geef een reactie

