Leren weven

weven4

Als de beoordelingen zijn geweest, je werk is beoordeelt en de prachtige cijfers tot je zijn doorgedrongen. Is het klaar. Ineens helemaal klaar. Het nieuwe project begint weer en je stort je weer in een nieuw avontuur. Toch vind ik het dan leuk om even iets voor mezelf te doen. Iets creatiefs maar niet school gerelateerd. Ik liep bij de flying tiger en zag een weefset staan, dat deed me denken aan vroeger. Vroeger had ik een mini weefset voor kralen armbandjes. Prachtig vond ik het! En zo stond Leren weven ineens op mijn lijstje voor 2015. In principe is de basis niet zo moeilijk, maar zodra je verder wilt dan alleen van kleurtje wisselen is het toch nog wel lastig. Nog even oefenen dus! Als ik het gevoel heb dat ik het redelijk onder de knie heb verschijnt hier natuurlijk een uitgebreide tutorial :).


Wil je alvast beginnen en heb je geen zin om op een tutorial te wachten? Wat ik me bést kan voorstellen want het is gewoon errug leuk om een beetje te prutten enzo. Dan zou je kunnen kijken: naar het garen dat je gebruikt in verhouding tot hoever de verticale lijnen van elkaar afstaan. Toen ik de driehoekjes ging maken ontstonden er gaten omdat ik te dunne garen had gebruikt… Dus ik ben er achterlangs gegaan? Maar dat is niet helemaal hoe het hoort geloof ik. Dus; dit was dan de tip van de dag -.-‘. Hoop dat je er iets mee kan haha.

Dan wens ik jullie voor nu een fijne dinsdag. En dan ga ik snel weer verder weven ;).

Geef een reactie

