“De” boekensteun. Een huisje van gips.

huisje

Iets zelf bedenken voelt ten alle tijden logisch. Gaat het niet zoals je wilt? Dan pas je alles toch gewoon even aan? Ik vind het heerlijk om gedachteloos te rommelen, ik zie wel wat eruit komt. Tussendoor leg ik de stappen vast en die deel ik dan met jullie. Maar een diy volgen van iemand anders? Pf dat is niet zo makkelijk als ik dacht, maar wel heel errug leuk.

Ik ga hier dus niet stap voor stap foto’s laten zien. Je kunt hier de stap voor stap foto’s volgen die ik gevolgd heb. 

Ik heb wel wat algemene tips voor je:

• Veel mensen plakken de randjes af met tape. Je zou dit ook kunnen doen met een lijmpistool. Ik heb de mijne bij de action gekocht en die werkt prima. De lijm werkt iets preciezer dan tape (vind ik), en dat scheelt uiteindelijk een hoop schuurwerk.
• Bedenk wel je eigen vorm. Veel mensen werken met melkpakken. Maar die heb je natuurlijk in alle vormen en maten.
• Over melkpakken gesproken: waar ik niet bij stilgestaan heb is dat je met gips echt álles ziet. Ik had in mijn melkpak wat plakranden, en die zitten nu ook in mijn huisje -.-‘. Als je dit vervelend vind: dan moet je een melkpak zien te vinden waar dit niet zo opvalt. Achteraf zou je met een beetje schuren dan de ongewenste randjes weg kunnen kunnen halen.

Ik vind het in ieder geval een heel leuk project.

huisje2

Doordat ik dit heb gemaakt komen er wel allemaal ideeën in mij op. Ik laat het hier dus niet bij zitten gheghe. Ik ga alles even testen en proberen en dan komt de DIY online. Ik ga nog even niets verklappen. Maar hoe tof zou een heel boekensteun-dorpje zijn?

Fijn weekend! :).

10 gedachtes over ““De” boekensteun. Een huisje van gips.

  1. Super cute, als het ‘eindelijk’ mijn beurt is om me kamer te veranderen wil ik ze zeker gaan maken. Het lijkt me ook leuk op er met verf een soort van grachtenpand huisje er van te schilderen. Dat geeft het een extra cute look!

      1. Haha! Ik zou het resultaat ook willen zien. Maar het resultaat past dan meteen in een artikel met de beste DIY die zijn geFAILED ! hahaha

  2. Superleuk gedaan! Ik ga binnenkort hopelijk verhuizen en dan wil ik mijn huisje zeker gaan opfleuren met allerlei verschillende dingen! Zo dus ook leuke boekensteunen! Dank je voor de tip!

Geef een reactie

