Crochet alon[g]/[e]

geheel

Kan iemand mij even helpen herinneren waarom ik ook alweer met naald 3 aan een deken ben begonnen? Als ik toen geweten had wat ik nu had geweten… Dan had ik denk ik dikkere katoen gekocht of een sjaal gemaakt. 

“Hoe gaat het met je deken?”

“Deken?” Oeps – ohja, dat.

Nee ja, zeg ik dan steeds. Gaat wel goed eigenlijk. Hij ligt heel mooi onaf te zijn in de mand. Ik vind dit een typische zomer deken, dus eigenlijk moet ik wel weer verder. Maar moet dat dan nu? Toen ik de zomer als doel stelde heb ik geen limiet met mezelf afgesproken. Dus het zou net zo goed de zomer over 3 jaar kunnen zijn. Oké, oké hij moet dit jaar nog af.

detail1detail2

Hoogtepunten tot nu toe:
• Verkeerd tellen en weer opnieuw moeten beginnen.
• Met de paperclips in mijn vingers prikken. Tot bloedens toe. Oh oh.
• Ik kwam er na week 12 ineens achter dat ik geen stokjes haak maar dubbele stokjes. (Hoe kun je dat “ineens” fout doen?). Dom dom…
• Mijn haakgaren was op en na 3 weken zoeken kon ik eindelijk weer verder.
• Kleuren kiezen is ook altijd een dingetje.
• Óf gewoon vergeten met welke toer je bezig bent.

Maar haken is wel leuk hoor :).

detail3

Ben benieuwd wat jullie van de deken vinden (tot nu toe). Heb jij de deken al af? Het zou super leuk zijn als je die met me deelt. Ik ben zo nieuwsgierig naar alle resultaten. Maar nu ga ik weer lekker verder haken :).

Fijne woensdag allemaal.

Advertenties

4 gedachtes over “Crochet alon[g]/[e]

  1. Schitterend! Ik heb je advies opgevolgd en ben met nr.4 aan de slag gegaan. Heb alleen de breedte verdubbeld dus denk dat het voor mij een vierjarenplan wordt. Wanneer moet ie af? Voorlopig heb ik nog maar geen einddatum geprikt. Ik vind je kleurencombi prachtig. Warm en verfrissend tegelijk.