Inspiration – quote – advent calendar [DIY]

kalender1

Ken je ze nog? De kalenders met chocolaatjes? Vroeger was ik daar verzot op (stiekem nog steeds). Niet alleen om de chocolaatjes hoor, maar ook voor de vormpjes. De ene dag zag het snoepje eruit als een cadeautje, de andere dag als een wortel… Dat was natuurlijk heel erg spannend. 

Dit jaar wilde ik graag een eigen kalender maken. Zelf hou ik heel erg van mooie inspirerende quotes. Uiteindelijk heb ik dus allemaal doosjes gevouwen. Waar ik mijn vriendje inspirerende quotes in heb laten doen. Zo blijft de uitkomst spannend en misschien worden straks alle quotes “mijn goede” voornemens voor 2015!

Wil je de kalender ook graag maken? Dat kan! Het is namelijk helemaal niet moeilijk.

kalender2

Wat heb je nodig: 
• Papiertjes (Vierkant). Hoe kleiner hoe lastiger het vouwen is.
• plukjes sneeuw (watjes).
• Naald, draad, schaar.
• Quotes. Als je het leuker vind om niet te weten welke quotes erin gaan kun je het natuurlijk ook door iemand anders laten doen.

En dan?
• Dan kun je beginnen met het vouwen van de doosjes. De doosjes vouw je zo:
DIY_origami

• Vervolgens schrijf je daar de nummers op.
• Rol de quotes heel strak op, die passen dan namelijk net door het gaatje waar je doorheen geblazen hebt.
• Daarna hoef je de doosjes alleen nog maar aan draad te hangen om er een slinger van te maken. Zelf heb ik dus steeds vlokje sneeuw – doosje – vlokje sneeuw etc gedaan.

kalender3

Zelf ben ik ontzettend blij met het resultaat. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar de quotes. Ik kan bijna niet wachten op december…

De hele maand december zal ik de quotes delen op mijn instagram. Ik zal de quotes plaatsen onder; #adventquote

6 gedachtes over “Inspiration – quote – advent calendar [DIY]

Geef een reactie

