Het grote kleine hapjes boek [review]

hapjes
Boekenfestijnen en Daisy: gevaarlijke combinatie. In het maken van selecties ben ik altijd heel erg goed. Maar het uiteindelijke kiezen blijft dan lastig. Het liefst gooi ik al dat leuks in mijn mandje en neem ik het allemaal mee naar huis. Maar ik denk niet dat mijn vriend daar erg blij mee is. Uiteindelijk heb ik toch nog wat boeken meegenomen waaronder dit kookboek. Een prachtig kookboek.

omslag
Het boek is geschreven door Benoit Molin en is uitgegeven door Veltman Uitgevers. In dit boek staan (zoals de titel al doet vermoeden) super veel heerlijke kleine gerechten. Niet alleen casual maar ook chic. Een fijne combinatie dus. Als beginner denk ik dat je hier prima mee uit de voeten kunt, maar ook als je vaker in de keuken hebt gestaan. Zo ben ik echt heel erg nieuwsgierig naar Cake met eend en sinaasappel? Heeft iemand dit weleens gegeten?

eend
Zelf ben ik altijd wel van de amuses. Kleine hapjes met giga veel smaak. Komkommer-kaas-ontbijtkoek? Het klinkt echt allemaal zo erg lekker! De foto’s zijn ook echt super goed verzorgd. Eten fotograferen is geen makkelijke taak, ik vind dat dan ook een essentieel onderdeel van een kookboek. Als er geen mooie foto’s in staan wil ik hem niet. Over vormgeving gesproken trouwens. Wat is het een mooi vormgegeven boek! Heel speels en ruim opgezet. Ik vind dat er een mooie balans is tussen beeld en tekst. En over de witruimtes is super goed nagedacht. Het formaat: ondanks dat ik het wel snap hoor (de link naar de titel). Vind ik niet zo heel handig. Hij past namelijk niet in mijn boekenkast…

ontbijtkoek
Ik vond het zo’n mooi boek dat ik het graag even met jullie wilde delen. Dan ga ik nu snel koken en al die lekkere dingen uitproberen! Wil je dit boek ook graag? Ik kocht het boek voor €18 euro tijdens het boekenfestijn. Boekenfestijn is ook vandaag nog in Eindhoven (beursgebouw). Maar als je daar allemaal geen tijd voor hebt kun je hem ook voor €20 euro bestellen via bol.com

Heb je het boek al? Dan ben ik erg benieuwd wat jij ervan vind! En heb je al dingen uitgeprobeerd? 🙂

Een gedachte over “Het grote kleine hapjes boek [review]