Een ode aan de pompoen [muffin]

pompoenmuffin
Hoe het komt weet ik eigenlijk niet zo goed. Maar ik heb dus echt nog nooit iets met pompoen gegeten. Wat een zonde (weet ik nu dus).  Op de blog van Shifra vond ik dit recept. Waar je ook zelfgemaakte pompoenpuree voor nodig hebt. Iets dat ik dus ook nog nooit had gemaakt.

Door alle positieve reacties en mijn nieuwsgierigheid naar pompoen ben ik aan de slag gegaan. En oh my gosh. De volgende keer dat ik een etentje organiseer kies ik sowieso deze muffins als toetje. Moet ik wel een beetje opschieten met dat etentje aangezien 26 oktober de wintertijd al ingaat. (dit is natuurlijk een erg herfstig toetje).

Dus: Wie komt er bij mij eten? :).

muffin2

Oh eh tip: ik maakte een beetje een foutje bij de frosting. Ik heb met mijn domme hoofd namelijk de verkeerde helft van de boter toegevoegd. Gelukkig had ik extra in huis en kon ik snel overnieuw beginnen. Maar leuk is anders :p.
Oh eh pas op: groei-gevaar. Zorg dat je genoeg mensen hebt om de muffins aan uit te delen. Anders zit je met een hoop muffins. En die allemaal zelf op eten? Is niet heel verstandig. (Maar wel heeeel lekker ;)).

Het is niet mijn recept dus die plaats ik hier dan ook niet. Klik hier als je het recept wilt bekijken.

3 gedachtes over “Een ode aan de pompoen [muffin]

  1. Mhh dit is echt iets voor mijn moeder, haha. Ik ben zelf niet zo’n fan van pompoen maar ik ken genoeg mensen die dat wel zijn, dus ik ga ze zeker een keer maken 🙂

Geef een reactie

