Serena’s deken in het zonnetje

1625486_520630521414528_2206921469151839727_n
Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik bezig met de – haak je mee. Het leuke aan dit project vind ik niet alleen de veelzijdigheid in het patroon. Maar ook dat je samen haakt! Zoveel mensen die meedoen aan dit project. En tóch is iedere deken anders. Er is er gewoon geen een hetzelfde. Ik vind het super leuk om naar ieders deken te kijken. En vandaag ga ik de deken van Serena in het zonnetje zetten!2014-08-01 13.06.15kopie
Zou je jezelf even voor willen stellen? Mijn naam is Serena. Ik ben 18 jaar oud en komt uit Rheden (GLD). Ik ben bezig met mijn laatste jaar aan me opleiding tot Onderwijsassistente. Mijn hobby’s zijn : Tekenen, lezen, muziek luisteren, wandelen met mijn hond maar het allerliefste wat ik doe is haken!
Hoe/wie/wat/waar heb je leren haken? Hoe ik heb leren haken, van kleins af aan was ik al creatief bezig. Toen ik 12 was, heb ik een boekje bij de Kruidvat gekocht. Dit boekje was een Amigurumi-boekje over hoe je mini-hondjes kon leren haken. Ik heb het toen geprobeerd alleen nooit het geduld ervoor gehad.
Nu ben ik z’n jaar geleden weer gestart met het haken van lapjes en knuffels. Dit heb ik via internet opgepakt. Op YouTube zijn fantastische kanalen te vinden, die het je duidelijk uitleggen! Maar ook veel haakboeken, voornamelijk “De Haakbijbel van Sarah Hazell” is een echte aanrader.
Nu ben ik inmiddels met verschillende projecten bezig, van knuffels tot dekens en zo is een van mijn projecten het Crochet Along project!
Hoe ben jij de strijd aangegaan qua kleurkeuzes? Ik zag het topic “Crochet Along – Haak een deken” op het forum van Girlscene.nl staan en ben direct gaan kijken. Dit sprak me erg aan en heb me gelijk ingeschreven om er aan mee te doen. Maar ik had me toch een “kleur-dilemma”.. Je moest eens weten hoe lastig ik het vond!
Ik kwam eerst bij de twijfel van: “Wat ga ik gebruiken? Goedkope wol/acryl of ga ik dure wol/acryl kopen?”. We hebben hier in de buurt een aantal garen-winkeltjes, hier ben ik eerst gaan kijken, hierbij vond ik eerst de prijzen te duur!  Toen ben ik gaan kijken bij de Wibra en de Zeeman, de prijs was het probleem niet maar de kleuren vond ik niet zo mooi. Toen kreeg ik van een aantal meiden op het forum de tip om te gaan kijken bij een internet-shop. Nou.. ik kan je vertellen.. de keuze was reuze! Wat een prachtige kleuren allemaal! Ik heb een aantal dagen lopen dubben voor de kleuren. Ik heb op een gegeven moment maar gewoon de knoop doorgehakt en een aantal kleuren besteld!
Vind je de deken nog leuk of ben je hem al zat?
Ik ben soms zo blij als ik een hele toer af heb! En dan kom ik er soms achter dat die mis is.. Nou, dan kan ik wel huilen hoor haha! Ik vind het nog steeds heel leuk hoor, ook als je fouten maakt! Het hoort erbij en je leert er ook een hele hoop van.
Wat vind je de leukste steek tot nu toe? 
Misschien is het raar maar ik vind de stokjes het leukst! Het haakt makkelijk en lekker weg haha.
Wat vind je de vervelendste/lastigste steek tot nu toe?
Dat Catharine wheel is geloof ik 3 keer fout gegaan bij mij. Wat een stomme steek is dat zeg! Ik heb er een halve dag over gedaan om het eindelijk goed (door) te krijgen.
Hoe vaak ben je gemiddeld per rij de tel kwijt? 
Ik tel niet tussendoor.. Misschien is dat ook soms waardoor het fout gaat! Ik tel meestal pas als ik een toer heb afgemaakt. Ik vind het niet erg om soms op nieuw te beginnen.
Loop je de weken voor of haak je netjes 1 week per keer? 
Ik loop soms in de wekenvoor! Maar ik denk dat ik straks ook wel eens achter zal lopen! Dat is ook niet erg, iedereen doet het op zijn eigen tempo en dat is ook fijn. Ik denk dat allemaal meiden ook genoeg andere dingen te doen hebben. Zelf ben ik druk met mijn laatste jaar van de opleiding, loop stage in het basisonderwijs en werk daarnaast ook nog! Haken is voor mij ook zeg maar een soort ontspanningsmoment en je moet ook tijd hebben voor die momenten, die heb ik niet vaak!
Heb je nog tips voor mensen die nog aan de deken gaan beginnen? 
– Als je nu eraan begint, neem gewoon de tijd! Ga je niet haasten ofzo, je doet het voor jezelf en niet voor een ander. – Tel soms echt even de steken, dit is dus de fout die ik soms gemaakt heb.
– Soms is het vervelend om een hele toer overnieuw te moeten doen, maar hey! Het geeft niet, je leert er wel een hoop van!
1625486_520630521414528_2206921469151839727_n
Ontzettend leuk om te zien hoe Serena haar deken eruitziet, mooie kleuren ook. Ik vind het er ook echt netjes uitzien, wat vinden jullie? Zo strak allemaal… Bij mij bobbelt het soms alle kanten op haha.
Doe jij ook mee met de along en wil je ook graag je deken in het zonnetje zetten? Stuur me dan even een mail of laat hieronder een berichtje achter.
Een gedachte over “Serena’s deken in het zonnetje

Geef een reactie

