Mijn eerste stapjes

In deze post vertelde ik jullie al over mijn nieuwe uitdaging. Vol goede moed begon ik hieraan. De eerste paar toeren gingen dan ook heel vlot en snel. Tot ik bij het Catherine’s wheel aankwam. Ik zag hier heel erg tegenop. Achteraf gezien best wel dom want hij ging gewoon goed! (hoop ik..). Ik moet nu beginnen aan de toeren waaruit blijkt of ik ook steeds goed geteld heb of niet. Ik was bang dat ik te strak zou haken en dat heb ik zeker niet gedaan. Ik ben eerder bang dat ik te los gehaakt heb. Grappig hoe je in eerste instantie bang kan zijn voor iets. Om vervolgens het tegenovergestelde te doen. Maar goed, het gaat dus nog goed en ik loop op schema. Jeej!

Hoe het haken van de deken me verder bevalt?
Of het veel werk is?
Echt heel erg fijn, en ja het is veel werk. Echt heel veel werk, tellen tellen en nog eens tellen. Maar weet je wat ik zo fijn vind? Je móet je gewoon even concentreren. Want als je dat niet doet? Dan gaat het fout. Ik maak me heel vaak druk om alles en ja; alles. Op het moment dat ik begin met haken heb ik dat dus niet. Haken werkt voor mij heel ontspannend. Dit kan ik helaas niet zeggen voor mijn armspieren. Die hebben de eerste paar meters een hoop te verduren gehad. Wat ik overigens heel erg fijn vind aan dit patroon: is dat het zo divers is. Geen toer is hetzelfde, dit zorgt ervoor dat ik het leuk blijf vinden. Steeds nieuwe dingen leren en later in de deken verbeteren. Dus voor het volgende wheel: niet té los haken haha.

Klik hier om naar het patroon te gaan.

8 gedachtes over “Mijn eerste stapjes

  1. Pingback: Crochet along |

Geef een reactie

