Salade met rode bietjes

Soms probeer je eens iets nieuws. De ene keer gaat het fout en de ander keer pakt het goed uit. Deze keer pakte het goed uit! Echt een super lekkere salade, en fijn ter afwisseling voor als je vaak salades eet. 

Wat heb je nodig? (voor 2 personen)
hartje 250 a 200 gram gekookte bietjes
hartje 2 eetlepels rodewijnazijn (heb je dat niet? en geen zin om het te kopen? Vervang het dan met olie). 
hartje 100 gram chorizo worst
hartje olie
hartje mosterd
hartje 300 gram kikkererwten uit blik
hartje spinazie
hartje mozzarella 

Schil de bietjes en snij ze in stukjes. (Ik las ergens dat je ze moet schillen maar die van mij waren al geschild dus eh; even zelf bekijken dus). Besprenkel de bietjes met wat azijn. Snij je worst en doe die even in een pan grillen. Goed laten uitlekken zodat ze niet vochtig de salade ingaan. 

Maak je dressing van wat azijn, olie en mosterd. Mijn advies: weinig azijn, iets meer olie en een kleine dosis mosterd. MAAR: hier is het heel belangrijk dat je zelf de smaak bepaald. Vind je de azijn heel lekker maar de mosterd minder? Speel zelf dus even met de hoeveelheden. Er kan hier weinig fout gaan. Gewoon steeds een beetje bijmengen. 

Als laatste ga je alles op je bordje leggen. Leg de spinaziebladen als eerste, daarna de uitgelekte kikkererwten en chorizo. De stukjes mozerella en bieten heb ik er het laatst opgelegd. 

Tip: 
Je kan ook geitenkaas of parmezaanse kaas gebruiken ipv mozzarella. 

 

Bron: Ik heb dit recept gevonden op de ah.nl site. Ik heb er alleen wel wat wijzigingen in gedaan.

Geef een reactie

