Appel chippies

1 4

Mijn zusje werd vroeger, of nee; eigenlijk nog steeds. Ons chippie-monster genoemd. Er was dan ook altijd chips in huis. Sinds ik op mezelf woon eet ik het eigenlijk nooit meer omdat 1. ik het vergeet te kopen en 2. het niet zo gezond is. Deze variant is echter wél gezond. 

Wat heb je allemaal nodig?

Ingrediënten
hartje
 Appels
hartje Kaneel
hartje Suiker

Materiaal
hartje Oven
hartje Kaasschaaf / mesje

Bereiding
hartje Je hoeft de appels gelukkig niet te schillen (hier heb ik altijd zo’n hekel aan). Snij plakjes appel van ongeveer 2 mm. Dit werkt beter als je bijvoorbeeld een kaasschaaf gebruikt. Op deze manier worden je chipjes ook gelijk. 
hartje Meng suiker met kaneel en strooi/veeg dat goed uit over de appels. Ik heb geen suiker gebruikt omdat het dan gezonder is. Als je het wel gebruikt worden ze iets knapperiger… Dat is een afweging die je zelf moet maken. Het is je eigen feestje! :). 
hartje Doe ze vervolgens op 125 graden 20/25 minuten in de oven. Keer ze om en doe hetzelfde.

3

En dan smullen maar :). Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze snack vinden en of jullie het een keer gaan proberen.

2 gedachtes over “Appel chippies

Geef een reactie

