DIY + winactie

I must have flowers, always and always - claude monet

Brrrr en dan opeens; poef! Is het herfst. Ik ben het daar dus gewoon niet mee eens. Ik vind de herfst best leuk. Ja, dat is het probleem niet. Maar ik zou het toch wel fijn vinden om even afscheid te nemen van de zomer. Om dan toch een beetje in de herfstsfeer te komen heb ik dit vaasje gemaakt waar ik toch nog zomerse bloemetjes in kan zetten. 

wathebjenodig kopiëren

Eigenlijk is het touw gedeelte heel simpel;
• Ik gebruikte hier een lijmpistool om het touw vast te maken. Gewoon steeds een stipje lijm en het touw om het blik heen wikkelen.

proces

Het patroon voor het “randje”:
• Haak 13 lossen en doe er steeds 6 bij tot hij om je blik heen past.
• Haak 2 losse (dit is je 1e halve stokje) en haak dan allemaal halve stokjes.
• Haak allemaal vasten.
• Haak 2 losse (dit is je 1e halve stokje) en haak dan allemaal halve stokjes.
• Haak allemaal vasten.
• Haak in de 1e vaste 1 vaste, •sla er dan 2 over en haak in de 4e vaste 7 stokjes. Sla weer 2 vaste over en haak in de volgende 1 vaste.• – Herhaal wat tussen * staat tot je bij het einde bent.
• Vervolgens zet je uiteinde met een “slip stitch? (wat is het nederlandse woord hiervoor?)  vast aan het begin zodat je rond bent, hecht je af en naai je hem naar boven toe dicht.

Schuif je haakwerkje over het blik en klaaaaar. Zo gepiept en zo’n leuk resultaat! Het fleurt de boel meteen wat op. Je kan natuurlijk variëren zoveel als dat je wilt. Je kan het schilderen, plakken, knippen, boren en helemaal naar je eigen hand zetten! Het is echt heel leuk om hiermee te experimenteren. Ik heb bovenstaande voor bij mijn ouders gemaakt, past mooi bij de sfeer in hen huis. Bij mij thuis heb ik vooral veel kleur met wit en daarom heb ik hierna deze nog gemaakt:

Het zal vast een fase zijn maar ik hou van mintgroen!

 


 

En dan nu éindelijk naar mijn winactie.

(Dit is mijn eerste winactie en ik vind het heel erg spannund).

Wat je kan winnen? 
Nou dat zal ik eens vertellen. Want je kan zelfs kiezen! Is dat niet luxe? 

Keuze optie 1: Heb je deze DIY gezien en wil je dit heel graag maken maar kun je niet haken? Dan kun je een cursus haken winnen waarbij ik je de basis uitleg en je op weg help met dit patroon. (hangt ervan af hoever we komen). Misschien laat ik wel meerdere mensen winnen zodat het een gezellig dagje wordt met chocola, bolletjes wol en een paar meiden.

Keuze optie 2: Vind je deze DIY leuk maar heb je geen zin om het te maken? Laat mij dan weten welke kleurencombi/materiaalcombi je leuk vind en dan maak ik hem voor je.

Oké, wat je moet doen om te winnen?
• like mijn facebookpagina     OF     volg mijn bloglovin
• laat een reactie achter in de comments. Vermeld even welke je graag wilt winnen en eh ja; vertel me maar iets leuks :). Niet dat dat heel veel uitmaakt want ik ga het gewoon verloten maar toch. 

 

Ik ben reuze benieuwd wat jullie van deze DIY en winactie vinden. Missen jullie de herfst ook al een beetje?

10 gedachtes over “DIY + winactie

  1. Wat een onwijs leuke DIY! Ik sla de winactie over, omdat ik al te veel potjes en tierelantijntjes heb staan in mijn kamer, maar ik weet zeker dat je er iemand heel blij mee gaat maken. x

  2. Erg leuke DIY! Ik vindt dat je je post ook echt heel leuk en mooi vorm hebt gegeven. Maakt het altijd ook een stuk leuker om iets te lezen :).

Geef een reactie

