Fijne mensen, muziek, plakplaatjes en

Voordat ik naar een festival ga vraag ik me weleens af waarom? Ik bedoel: vieze wc’s, ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar bij mij regent het altijd. Dus alles is nat en vies, douchen? No way, met geluk kun je jezelf wassen (zonder uren in de rij te staan).

Maar dan… Dan loop ik dat terrein op. Zie ik al die leuke fijne lieve gezellige mensen en denk ik yaaaaah. Hier word ik gelukkig van. 

De eerste dag was een beetje geel…

De eerste dag waren we eigenlijk gewoon doodop. We hebben de hele nacht gereden (we kwamen uit Frankrijk) en hebben nog niet kunnen slapen. De eerste nacht al doorhalen; ben je niet goed bij je hoofd ofzo? Eh nee. Geen aanrader dus. Maar: ik geloof dat ik niet de enige was want de dag erna hoorden ik op de Pukkelpop radio dat er mensen in slaap gevallen zijn tijdens deadmou5?

Donderdag heb ik gezien: 
hartje De nieuwe lichting (was vooral erg handig en het was er droog. Helaas maar de laatste 3 nummers meegemaakt want was wel erg leuk)
hartje The Kooks (was echt awesoooome)
hartje The Strypes
hartje Die Antwoord
hartje Outkast
hartje Clean Bandit
hartje Black Lips
hartje Editors (altijd goed, altijd goed)
hartje Deadmou5 (vonden we eerlijk gezegd niet zo’n succes. Heb hem wel vaker gezien en toen was het wel leuk. Misschien had hij zijn dag niet?

Een foto van lichtjes want lichtjes zijn leuk
Een foto van lichtjes want lichtjes zijn leuk

De tweede dag was ik gelukkig niet meer zo moe. Of het nou zo is dat het die nacht rustig was op de camping? Of dat ik overal doorheen geslapen heb? Ach een uurtje slaap doet vaak wonderen… Ik had trouwens een gasstelletje mee zodat ik op de camping konden koken. En het was zo fijn dat te kunnen doen! Eten op een festival is niet alleen heel erg duur maar ook vaak ongezond. En af en toe een gezonde hap is toch wel fijn.

Vrijdag heb ik gezien:
hartje John Newman
hartje Ed Sheeran
hartje Nick Mulvey
hartje Nick Waterhouse
hartje Tom Odell
hartje First aid kit (dit is muziek waar ik heel heel erg gelukkig van word).
hartje Röyksopp & Robyn – Do it again tour 2014. (Dit was ook erg fijne muziek, we stonden hier erg dicht bij het podium en dat was zooo vet. Sorry voor mijn laaaange uithalen enzo maar ik kan het gewoon niet zo goed omschrijven ofzo? Als je erbij was: je snapt me vast wel toch?).
En hier eindigde de avond voor ons. Vooral omdat het echt heel erg slecht weer was, we zeiknat waren en een beetje onderkoelt raakten. We wilden graag een warme trui halen bij de tent en zijn daar in slaap gevallen. Oh oh oh. Gelukkig was het al 3 uur ;).

Al zien de eettentjes er altijd zo leuk uit! Zeer verleidelijk…
Al zien de eettentjes er altijd zo leuk uit! Zeer verleidelijk…

In het begin heb ik de line-up helemaal uitgestippeld, ik zou daarheen gaan en daarheen en daarheen en uiteindelijk kwam het erop neer dat ik hele andere dingen hebben gezien en gedaan. Maar dat is geen punt; dat is het fijne van een festival. Alles mag, alles kan, er bestaan gewoon geen problemen.

Op de laatste dag heb ik gezien:
hartje Jake Bugg
hartje Queens of the stone age
hartje Calvin Harris
hartje Snoop Dogg
hartje Bo Saris

Nog meer lichtjes.
Tussen het luisteren naar muziek en andere dingen doen even knutselen. Moet ook gebeuren.

Alle foto’s heb ik met mijn vriendjes iphone gemaakt. Ik heb een camera en hou van fotografie maar ik merkte vorig jaar dat ik de foto’s terug keek en dacht ohjaa ohjaa. Ik wilde dit keer volledig genieten en me even niet drukmaken over het vastleggen van al dit leuks. Ik hoop dat ik jullie toch een goede sfeer heb kunnen geven en dat jullie deze post leuk vonden.

En toen gingen we weer naar huis. Snif

Dat naar huis gaan vind ik altijd een beetje kut. Je bent moe. Alles was nat. Niks is leuk. Iedereen is stom. Nee hoor, ging zeer soepel deze keer. We konden alles in 1 keer meenemen naar de auto en na 3 weken te hebben geslapen op een luchtbed is het ook wel fijn om weer in je eigen bedje te liggen. Al met al een geslaagd festival, ontzettend veel gezien, gedaan. Ik heb leuke mensen ontmoet en echt een toptijdje gehad.

Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk. Ben jij weleens/dit jaar naar Pukkelpop geweest? Hoe vond je het? Genoten? 🙂

IK WIL TERUG IK WIL TERUG! – Ik wil een wereld waarin het ALTIJD festival is. 

3 gedachtes over “Fijne mensen, muziek, plakplaatjes en

Geef een reactie

