Foodie meetup summer edition in Almere

groepsfoto

Vorige week zaterdag ben ik naar een foodie meetup geweest. Wat een leuke en leerzame dag! 

IMAG0846

De dag werd georganiseerd door rawfullynuts en garden of life. Er zijn een hoop verhalen verteld en er was veel dat ik nog niet wist. Misschien moet ik me toch iets meer gaan verdiepen in mindfull eten. Bewuster worden van wat je eet, hoe je eet en waarom je eet? Klinkt als een logisch iets, maar kun jij dat? Kun jij vertellen wat je lichaam nodig heeft? Ik kan dat dus gewoon echt niet, als ik zin heb ik chocola; dan is dat waarschijnlijk omdat ik heel erg gestrest ben. Maar het verlangen naar chocola omzetten naar genoegen nemen met een glas water wilt nog niet altijd lukken… Misschien toch maar een keer een afspraak maken.

Daarnaast had ik dus echt nog nooit gehoord van Oil pulling. Jullie wel? Het schijnt dat je het beste kokosolie kan gebruiken dat niet verpakt is in plastic en dat je het het beste 2 keer 30 dagen per jaar doet.

IMAG0847
Oil pulling is goed voor wittere tanden en een gezondere tong, het werkt tegen een slechte adem, helpt tegen huidproblemen, verminderd migraine en het ondersteunt ontgifting. Genoeg reden om ermee te beginnen toch? Voor mij in ieder geval wel, ik ga maandag beginnen aan mijn eerste 30 dagen en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaring.

Naast Oil pulling is er even aandacht geweest voor de VeganChallenge. 1 Oktober begint er een nieuwe editie en ik ga daar graag aan mee doen. Of het me ook lukt om helemaal over te stappen op vega? Ik heb geen idee, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat het met mijn lichaam doet.

Al met al een interessante dag en ik heb veel leuke mensen ontmoet. Tijdens de lunch nog wat recepten voor smoothies uitgewisseld die ik snel ga uitproberen (mango, aardbeien en hmmm..).

Geef een reactie

