Gips kaarsjes [DIY]

knus

Op school zijn er soms cursussen, verplichte en die waar je je gewoon voor in mag schrijven. Helaas vallen de verplichte altijd samen met die die je graag zou doen. Zo ben ik dus nooit toegekomen aan de gips en keramiek cursus. Vandaar dat ik zelf maar aan de gang ben gegaan!

Ik wilde graag iets voor op tafel, dus toen mijn vriendje vroeg waarom we eigenlijk nooit kaarsen hebben was de keuze snel gemaakt. Of het heel makkelijk was? JA.. Het viel me echt reuze mee. HALLO nieuwe hobby!

Benodigdheden:
• Gips (ik heb het bij de bouwmarkt gekocht).
• Karton
• Liniaal
• Mesje
• Tape
• Emmer
• Schaar
• Kaarsjes

diy

De stappen nog even uitgeschreven:
• Knip 7 driehoeken en plak die aan elkaar zoals omschreven in stap 2. Tape de hele kant van de binnenkant in want anders trekt er teveel gips in het karton. Dat gebeurde bij mij en leverde nogal wat schuurwerk op.
• Ik heb voor de overige vormen een theedoosje en een kartonnen bekertje gebruikt.
• Maak de gips zoals beschreven op je verpakking en giet die in je vormen.
• Hou wat ruimte over voor de kaarsjes want die moet je er meteen indrukken.
• Nu goed wachten tot het droog is en klaar is kees! Je kan het nu schilderen met aqryl-verf of het opschuren.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

4 gedachtes over “Gips kaarsjes [DIY]

Geef een reactie

