Piepschuim is mijn nieuwe beste vriend

frank

De vorige shoot met Vera was voor het eerst op locatie en daar heb ik een hoop van geleerd. De zon was die dag heel fel waardoor sommige foto’s erg “wit en niet naar mijn zin werden”. De kringen en schaduwen waren niet zoals ik dat wilde en daar wilde ik wat aan doen! Ik heb eerder met reflectieschermen gewerkt en dat vond ik een fijne oplossing. Helaas heb ik niet het budget om echte reflectieschermen aan te schaffen. Lees verder om te weten hoe ik het uiteindelijk heb opgelost. 

Dit is niet iets dat ik zelf bedacht hoor, ik heb er veel over gelezen. Ik stond laatst op het punt tóch de schermen te kopen en ja ik wist het niet zo goed. Daarom besloot ik de 100x goedkopere oplossing eerst te proberen: piepschuim met aluminiumfolie. En zie dat verschil in zijn gezicht! De linker foto is zonder scherm en de rechter is met. Ik ben echt heel erg blij dat ik het op deze manier op heb kunnen lossen.

Ik wilden de test de foto’s in het donker nemen om te kijken hoe groot de verandering is. Vandaar dat de foto’s wel wat ruis hebben. Maar als je deze techniek mee naar buiten neemt komt het dus helemaal goed!

Jeej ik ben blij, op naar de volgende shoot!

7 gedachtes over “Piepschuim is mijn nieuwe beste vriend

    1. Uiteindelijk is dat ook wel handiger hoor, piepschuim is niet heeeel handig meenemen etc. Maar een stukje piepschuim kost 2 euro en een scherm wel iets meer. Dus is meer een fijne goedkope oplossing. Mag ik vragen welke je gekocht heb en of hij bevalt? 🙂 Ik wil er uiteindelijk ook een maar kan niet kiezen :p.

Geef een reactie

