Mijn favoriete series deel 1

razones-por-los-que-no-debes-perderte-orange-is-the-new-black-poster
Het fijne van vakantie is: tijd hebben voor series. Ik weet dat dit heel zielig klinkt. Alsof ik niks beters te doen heb, en dat is ook zo.
Nee grapje, ik vind niks fijner dan met slecht weer onder een dekentje te kruipen en met een lekkere bak thee series te kijken. De afgelopen paar weken waren erg mooi. Maar de laatste paar dagen was het ineens veel minder. Tijd voor series dus!

In deze post ga ik jullie het eerste deel van mijn favoriete series laten zien.  Ik zal proberen niet teveel te verraden over de series. 

Orange is de new black:

Laten we beginnen met Orange is the new black. Dit gaat over Piper, die 10 jaar geleden iets gedaan heeft en daar nu de gevangenis voor in moet. Het eerste seizoen vind ik beter dan de tweede, maar dat is persoonlijk denk ik. Ik vond het vooral heel bijzonder om te zien hoe je verandert in een gevangenis, hoe je je gaat hechten aan de persoonlijkheden daar. Hoe belangrijk dingen kunnen worden die nu zo onbelangrijk lijken. Daarnaast vond ik het heel goed dat haar verloofde ook in beeld gebracht werd, hij verdween niet. Integendeel; je ziet hem ook veranderen en omgaan met hen problemen. Gek genoeg kon ik me heel goed in beide personages vinden. Ik was dan ook heel erg nieuwsgierig naar het tweede seizoen, en ik moet zeggen; dat ik een beetje teleurgesteld was. Het blijft een goede serie daar niet van. Maar het was wel minder, waarschijnlijk omdat Piper en haar verloofde uit elkaar zijn, hij een nieuw leven begint met haar beste vriendin en naja. De relatie tussen haar gevangenis-wereld en de buiten-wereld was wat mij zo intrigeerde. En dat wordt steeds minder. Maar misschien is dat ook wel goed, het had anders een stuk onrealistischer geweest.  Ik geef deze serie een 8.

Suits:

Suits ken ik pas sinds twee maanden en ik heb alles aan één stuk door gezien. Ik vond het zo’n leuke serie! In het echt is de advocaten wereld heel anders maar door de karakters bleef ik wel nieuwsgierig. Er is enorm veel humor in verwerkt en ik heb me dan ook regelmatig stuk gelachen. Deze serie gaat over Mike die door bizarre omstandigheden aangenomen wordt op een advocatenkantoor zonder dat hij daarvoor gestudeerd heeft.

The Fosters:

The fosters, een serie over twee moeders, een tweeling, een zoon en Kelly en Jude. Kelly en Jude zijn nieuw in het gezin en hebben een hele moeilijke tijd achter de rug. Ik vind het heel mooi om te zien hoeveel respect deze mensen voor elkaar op kunnen brengen. Ik weet niet hoe jullie relatie is met jullie broertjes/zusjes? Maar bij mij thuis was er regelmatig ruzie. En dat terwijl wij maar met zijn viertjes waren. Hier zijn ze met z’n 7’en en er komt ook nog eens een baby aan!  Cijfer: 7

Twisted:

Twisted leerde ik kennen door de vriendin van mijn vriend zijn broer. Wow, gekke zin sorry daarvoor. Maar het gaat dus over Danny die ooit zijn tante heeft vermoord. Hij heeft 5 jaar in de gevangenis gezeten en komt nu dus terug. Dit is niet alleen voor de inwoners een schok maar ook voor de twee meisjes die jarenlang zijn beste vriendinnetjes zijn geweest. Het is geen hoogstaande literatuur, maar wel erg leuk om af en toe een aflevering van te zien!  Cijfer: 7

Covert Affairs:

Covert Affairs vind ik lastig om te beoordelen, sommige dingen zijn technisch niet heel mooi in elkaar gezet en ogen daardoor erg nep. Een serie is natuurlijk altijd nep maar met de technieken van vandaag de dag had ik er meer van verwacht. Toch vind ik het een erg leuke serie waarin de “superheld” een keer een vrouw is ipv een man. Cijfer:6/7

 

Ik heb nog veel meer lievelingsseries, maar het zijn er teveel voor 1 post. Ik ga ze dus verspreiden over meerdere weken. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over deze series, goed slecht? etc.

 

5 gedachtes over “Mijn favoriete series deel 1

  1. Van die series die hier boven staan ken ik Suits en Orange is the New Black. Suits is zó leuk, ik lig elke keer weer in een deuk om de opmerkingen die ze maken. Orange is the New Black wil ik zo graag zien, toch maar eens werk van maken. De anderen ken ik niet, maar ik ga eens op zoek naar de Fosters.

Geef een reactie

