Halleluja! Project afgerond

Error. Alleen personen.

Goed, ten eerste wil ik even sorry zeggen. Door de drukte op school had ik iets minder tijd voor mijn blog. Om het goed te maken zal ik jullie vervelen met een extra lange post. Tijd te kort en teveel koffie is nu voorbij! Ik heb het project gehaald met vijf achten! Jeeej! Ik ben echt even heel heel erg trots op mezelf. Het was een verschrikkelijk leuk jaar, ik heb veel geleerd maar jeetje. Het was wel echt een rollecoaster hoor. Ik heb nog nooit zoveel gehuild en gelachen in 1 jaar. 

Ik was ook weer veel te onzeker. Ik stond daar met knikkende benen, ervan overtuigt dat ik de laatste periode niet had gehaald. Ik heb tijdens dat soort presentaties ook een soort black out ofzo. Mensen moeten altijd voor mij schrijven want onderweg verlies ik de helft van de feedback. Deze keer bleef ik hierbij hangen:

Daisy, jij bent zo geschikt voor dit vakgebied. Je MOET hierin doorgaan. Dat begrijp je toch wel? Wat ontzettend goed, hoe je dit onderwerp. Best persoonlijk; om hebt kunnen zetten in een maatschappelijk onderwerp. En daar een passende publicatie bij hebt kunnen maken.

Zeiden ze dit echt? Echt? Wat? Neee.. Dat kan niet?! Nee toch? Wow.. Ze zeiden dat echt. Ik was nog trotser toen ze een versie mee wilde nemen voor de open dag. Wow!

Is springtouwen echt zo goed voor je conditie?

Een klasgenootje vroeg hoe het gegaan was. Super blij vertelde ik haar dat ik wel het gevoel had dat ik een zes zou halen. Begrijp me niet verkeerd. Er is niets mis met een zes. Een zes is prima, en daar mag je zeker trots op zijn. Maar vijf keer een zes verwachten en vijf keer een acht halen…
Ja het staat vast. Ik MOET iets aan dat zelfvertrouwen van mij doen. Waarschijnlijk maakt het school een stuk leuker, drink ik veel minder koffie en geniet ik veel meer van alles dat ik leer.

Iemand tips? Het is altijd zo makkelijk gezegd…


Ik heb uiteindelijk een magazine gemaakt met daarin al mijn ervaringen over gezond eten, sporten en gezond leven. Ik ben een stress eter en heb allerlei dingen geprobeerd om daar vanaf te komen. Hardlopen werkt erg goed moet ik zeggen. Hoe meer stress hoe beter het gaat. Tot je door een hooikoorts allergie verschrikkelijk loopt te snotteren. En dan? Dan zit je thuis!

Mindfull eten maar eens proberen. Ik had ergens gelezen dat je op elke hap 20 keer moet kauwen. Tip: probeer dit niet met een mandarijn en appel. Dat werkt dus niet.

SHIT! – gadver

 

Iedere hap hamburger vergroot de kans op kanker. Al kan af en toe een hamburger echt geen kwaad. Denk ik.
Weet wat je eet

Daarnaast heb ik nog best veel dingen geleerd die ik niet wist over eten. Spinazie wel of niet opwarmen, wat voor brood is het gezondst. Waarom zijn sommige diëten gedoemd te mislukken. En wist jij bijvoorbeeld; dat er in magnetron popcorn een stofje zit dat schadelijk is voor je longen? Ik las dit in een onderzoek en schrok daar best wel van. Maar of het waar is?

Schermafbeelding 2014-05-29 om 17.45.27

Ontzettend blij dat ik het gehaald heb, ga ik me maar snel voorbereiden op de voortgangsbeoordeling. Dat is maandag om 11 uur. Oh wat ben ik nerveus zeg. Maar het komt vast goed, vind ik. Het moet gewoon. Ja het moet. Dus het komt goed.

Adem in.. Adem uit..

 

2 gedachtes over “Halleluja! Project afgerond

Geef een reactie

