Een vrouw heeft nooit genoeg theepotten

DSC02757

Ik zit momenteel in mijn laatste (school)periode en de deadline nadert. Goddank, het is veel te snel. En ik heb natuurlijk veel te weinig tijd. Maar ik ben zo verschrikkelijk blij dat het bijna klaar is! Ik ben heel nerveus, heb alles gehaald tot nu toe; gelukkig. Maar een lekker kopje thee tijdens het studeren is dan wel erg lekker!

Bij thee drinken hoort natuurlijk een theepot. Nou heb ik er pas 12, dus een nieuwe theepot is wel echt nodig toch? Ik heb 12 theepotten, en zal er vast een vergeten zijn. Terwijl ik eigenlijk nieuwe schoenen moet kopen ik heb nog maar 1 paar schoenen. Maar een theepot vind ik leuker, dus ik koos voor de theepot. Terwijl ik nou ook weer niet zo vaak thee drink. Ik snap de obsessie eigenlijk niet zo goed. Hihi, maar theepotten zijn zo leuk! Ik kan er niets aan doen… Een vrouw heeft gewoon nooit genoeg theepotten.

Over de theepot: hij is van glas, en heeft een soort “thee-ei” aan de deksel hangen. Het fijne is is dat je het ei in het water kan laten hangen, maar als de thee genoeg smaak heeft kun je hem er ook uithalen zonder dat je verplicht bent de deksel eraf te halen.

De theesoorten die ik momenteel in mijn kast heb staan:
Himalaya – groene thee – Zonnatura 100% biologisch
Ik vind het geen bijzondere thee, het heeft gewoon een normale smaak. Laat wel een beetje een bittere nasmaak achter. Daar hou ik niet zo van.

China groene thee gunpowder
Als je hem te lang in het water laat is hij te bitter. Maar als je de tijd goed bijhoud is hij echt heel erg lekker! Vooral de nasmaak vind ik erg fijn. Niet bitter, maar een beetje zoet lijkt het wel. Terwijl dat helemaal niet zo is als je de slok neemt. De combinatie bitter-zoet spreekt me wel aan.

DSC02755

Ik wil nog veel smaakjes uitproberen, maar wilde niet 4 smaken tegelijkertijd kopen. Wat voor thee vinden jullie lekker?

Oh; en een leuke moederdag gehad?

4 gedachtes over “Een vrouw heeft nooit genoeg theepotten

  1. Woaaa, heb je er 12? Dat is veel zeg! Zelf heb ik er 1, maar bij mijn ouders hebben we er een stuk of 5 denk ik. Ik ben gek op theepotten, zou er ook wel meer willen maar heb er op dit moment echt geen plek voor. Misschien als ik verhuis naar een grotere kamer 🙂

  2. Jeetje, 12 theepotten? 🙂 Zelf heb ik er maar eentje, wel heb ik ongeveer 376599467 verschillende soorten thee in huis. Mijn lievelingsthee op dit moment is van Yogi tea: Jasmin.

    1. haha ja dat is een beetje een punt altijd. Ik heb nu een kast waarin ik ze opsla. Behalve die die ik vaak gebruik. Maar ooit… als we een huisje kopen wil ik zo’n mooie grote witte kast met glazen deurtjes. Zodat ik ze elke dag kan zien :).

Geef een reactie

