Je bent de liefste mamma van de heeeeeele. + free printable.

IMG_1706

De dagen voor mamma-dag krijg ik altijd jeukende handjes. Ik wil dan zo graag iets leuks maken! Ik zie het als een goede gelegenheid om pakketjes samen te stellen en zeg nou zelf: weet jij iets leukers dan dat? Dit jaar wilde ik graag een tasje maken met allemaal leuke spulletjes erin. Ik ga ervan uit dat ze mijn blog niet leest, maar voor de zekerheid post ik die dus nog even niet. (volgens mij weet ze niet eens dat ik blog?). Aankomend weekend ben ik bij mijn ouders dus dan neem ik het tasje mee. Vandaar dat ik ook al zo vroeg ben.

Het was nog even prutsen met het zoeken naar een juiste manier van vouwen. Ik wil natuurlijk wel dat het stevig is. Onderaan dit bericht staat een link waarop je de pdf kunt downloaden. Op pagina 1 staat het ontwerp, en pagina 2 de lijnen. Ik raad aan om alleen de 1e pagina te printen en gewoon de maten even aan te stippen met een potlood. Zou zonde zijn om lijntjes te hebben aan de binnenkant. (Ik heb het uitgeprint op a3 papier maar je kunt het natuurlijk gewoon verkleinen naar a4. Zolang het maar in verhouding blijft.)

Hoe ik het heb gevouwen:
• Vouw alle verticale lijnen
• Dan vouw je ook de bovenste rand en de onderste rand. Hoe beter je de onderste vouwt, hoe makkelijker de onderkant van de tas straks dichtgaat.
• Daarna plak je de bovenste rand dicht. Dit is eigenlijk voor extra versteviging.
• Vervolgens plak je het geheel dicht met de plak rand aan de binnenkant.
Dan heb je dus een hulsel waar je doorheen kan kijken. Tot nu toe allemaal gewoon te volgen toch? Echt super easy!
• Weet je nog hoe je sinterklaas cadeautjes inpakt? Nou zo maak je dus ook de onderkant van de tas dicht. Ik zou wel lijm gebruiken ipv plakband.
• Gaatjes maken, touwtjes erdoorheen en klaar!

Ik heb het hierna uitgeprobeerd (qua gewicht), en als je stevig a3 papier pakt. (ik heb uit mijn schetsboek gepakt). Dan kan er een 0,5 liter flesje in. En een appel en mandarijn. MAAR: voor de zekerheid zou ik toch een stukje grijsbord/karton in de tas leggen. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Is ook een beetje afhankelijk van wat je ermee van plan bent.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden!

Klik hier om het bestand te downloaden

Geplaatst in DIY

7 gedachtes over “Je bent de liefste mamma van de heeeeeele. + free printable.

Geef een reactie

