Ei als cake

DSC02200

Eigenlijk ben ik een heel slecht persoon, ik hou van eten. Ik hou van gezond eten, maar ik eet vaak veel te snel. Oh en ik ben echt een emotie eter. Na wat informatie opgezocht te hebben over mindful eten besloot ik hieraan te gaan te gaan werken.

De eerste tip die ik kreeg was langzaam eten. Eh oké, hoe langzaam dan? “Nou mevrouw, dan kunt u het beste uitgaan van 20 keer kauwen per hap”. Ik heb het heel erg netjes gedaan, ik bleef tellen. Echt waar. Maar gadverdamme, wat maakt dat je eten vies zeg! Ik heb het daarna nog een keer geprobeerd, maar dan met een mandarijn. Maar waar kauw je dan nog op na 17 keer kauwen? Ik snap er niets van. Hoe doen jullie dat?

Het recept was overigens wel erg lekker hoor, ik ben dit gerecht vaak tegengekomen. Maar heb nooit de moeite gedaan om het ook echt te maken. Dit keer was dat wel zo. We hadden niet veel in huis en ik had zin in een eitje.

Ingrediënten:
• twee eieren
• selderij
• tomaatjes
• geraspte kaas
• magere spekjes

Hoe ik het gemaakt heb: (Ik zal vertellen hoe ik het gemaakt heb, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik best veel op gevoel doe. )
• Je snijd de groentes en mengt die met de magere spekjes
• Daarna klop je de eieren en die voeg je toe aan de groentes en spekjes
• Voeg peper en zout toe (niet teveel zout ivm de spekjes)
• Meng daarna de geraspte kaas nog door het mengsel
• Zet daarna het geheel in de oven (180 graden) voor ongeveer 20 tot 25 minuten.

Het is lekker om koud te eten, maar persoonlijk vind ik warm lekkerder.

Het kan trouwens met alle soorten groenten, ik heb deze keer deze gebruikt. Maar het kan natuurlijk ook met paprika, courgette etc.

 

2 gedachtes over “Ei als cake

Geef een reactie

