Wat heb jij over voor een stukje fruit/groente?

blog

In mijn vorige post vertelde ik over mijn kingsday actie. In deze post ga ik jullie vertellen hoe dat gegaan is! In eerste instantie was ik echt van plan om het te gaan verkopen. Maar op zo’n dag staat natuurlijk niet iedereen open voor een stukje fruit. Er waren een aantal mensen die mij aanspraken en wel fruit kochten, vooral ouders waren er erg blij mee. Maar mijn missie was natuurlijk veel meer mensen gezond laten eten…

Dus hoe ging ik dat dan aanpakken? Ik ben eigenlijk met mijn mandje gaan wandelen en zag ineens die theepot liggen. Ik spaar theepotten. Heb echt een zwak voor theepotten en koop ieder jaar een theepot. Dat is eigenlijk traditie. Dus hier meneer de theepot nog even in de spotlight:

theepot

Ik wilde de theepot dus graag hebben maar ik had eerlijk gezegd niet zo’n zin er veel centjes voor te betalen. Ze wilde er 5 euro voor hebben en dat vond ik gewoon teveel. Ineens zei haar buurvrouw; wat heb je daar eigenlijk een leuke mand! Wat ziet dat er goed uit. Van het 1 kwam het ander en voor ik het wist was ik overal spullen aan het ruilen tegen fruit!
De vraag voor mijn schoolopdracht veranderde dus al snel in: Wat heb jij over voor een stukje fruit/groente?

Toen mensen in de gaten kregen wat ik deed ontstond er heel snel veel interesse in mijn fruit. Iedereen wilde met me ruilen, ik heb niet alles zelf uitgezocht hoor. Soms kwam een kindje vragen of ik wilde ruilen, en dan zeg je natuurlijk geen nee! De foto bovenaan deze post laat een kleine collectie ruil-acties zien. In totaal heb ik ongeveer 30 mensen blij gemaakt met fruit of een stukje komkommer. Deze leuke mensen heb ik natuurlijk op de foto gezegd maar niet iedereen wilde de foto op het internet hebben. Dus vandaar dat ik hier alleen de spulletjes plaats.

Oh en ik met mijn mandje:

daisy 10153652_279678102201009_6894910210518339499_n

Kortom: een geslaagde dag, ik heb veel mensen blij gemaakt. En ik heb veel eh ja: spulletjes verzameld, waar ik even niets mee kan. Maar; wel leuke dingen om te DIY’en! Heeft iemand een leuk idee? Laat het dan even weten in de comments!

Hoe was jullie kingsday?

 

3 gedachtes over “Wat heb jij over voor een stukje fruit/groente?

Geef een reactie

