Mijn ontzettende leuke spontane kingsday actie!

DSC02027 2 Donderdag las ik op de blog van gelukzalig over wat er allemaal te doen is op 25 en 26 april in Utrecht. En dit klonk zo verschrikkelijk gezellig dat ik besloot gisteravond na school naar Utrecht te gaan. Daar een hapje te eten en daarna van de vrijmarkt te genieten. 1 Ik ben verslaafd aan vrijmarkten en 2 ik had ineens een plannetje voor mijn schoolproject (nog steeds over gezond eten). Op school krijg ik steeds te horen dat ik mijn bureau moet verlaten en het publieke domein moet betreden. Dat ik wel wilde plannen heb maar niet zo braaf moet zijn. Lekker makkelijk gezegd denk ik dan. Ik kan mensen toch niet dwingen gezond te eten? Ik zie mezelf dan al helemaal een appel bij iemand naar binnen duwen, die dan vervolgens stikt en dood neervalt. Dat wil ik toch niet op mijn geweten hebben? Maar ineens was dit plan er! Ik ging fruit verkopen. Ik wilde een mand met appels en komkommers en mandarijnen. En ik moest de mand versieren met ballonnen en slingers en oh gosh; ik heb helemaal niets oranjes en en en. Oké, ik draaf door. Terug naar het punt waarom ik dus zo persé naar deze vrijmarkt moest: ik had helemaal geen mand en overigens ook geen fruit. Oh en voor ik het vergeet en alleen maar doorratel over school, de foto’s: DSC02007 2 Hier liep ik samen met mijn vriendje het restaurant uit waar we aten. Ik hou echt van dit soort lampen overigens. Ik weet niet waarom maar ik maak er altijd een foto van. DSC02034 2DSC01998 2DSC02038 2 Deze meneer wilde persé op de foto, hij dwong me. “MEVROUW HOORT U MIJ WEL? Heeft u al een foto gemaakt? Waarom neemt u mij niet op de foto?” Gelukkig was hij heel blij en werd hij weer wat rustiger nadat ik de foto had gemaakt. DSC02039 2 Ik hou echt zo erg van kleine prulletjes, servies of lijstjes. Oh en die schattige potjes zijn ook zo lief. Ik probeerde niets te kopen. Of van tevoren iets te bedenken waar ik dus naar op zoek ben want anders staat het huis zo vol met potjes, pannetjes en vrijmarkt spulletjes. Ik denk dat ik dan gewoon een winkeltje kan beginnen aan het einde van dit jaar. Het werd al best snel donker waardoor ik niet zoveel meer echt zag. Gelukkig is het nog gelukt om een schattig mandje te scoren dus de “mensen gezond laten eten” missie gaat helemaal door! Ik vind het wel spannend hoor, ik ben nooit zo’n held. Wat moet ik dan zeggen? Dag meneer: appeltje voor de dorst? Om deze post niet te lang te maken deel ik hem in 2 delen. Morgen komt er een verslag van hoe mijn missie gegaan is. Het was in ieder geval een zeer succesvolle dag. Al is het wel anders gelopen allemaal, niet helemaal volgens plan maar ik kan het zeker gebruiken voor school. En het was een unieke ervaring. Het was vrijdagavond in ieder geval erg gezellig in Utrecht en ik ben echt heel blij dat ik gegaan ben! Voor de mensen die nog nooit in Utrecht geweest zijn op deze dagen: het is echt een aanrader. Hoe was jullie kingsday? Ik ben erg benieuwd naar wat jullie allemaal gedaan hebben :).

Een gedachte over “Mijn ontzettende leuke spontane kingsday actie!

Geef een reactie

