Tote bag DIY

DSC01911

Al een tijdje loop ik met het idee om een tote bag te maken. 1 Omdat het leuk is, maar ook omdat ik een schildertas/creatieve tas nodig heb. Iedere keer die  kwasten los in een tas… Nee dat werkt niet, vaak gaan de haren fout staan etc. Het is gewoon irritant. Ik deed er alleen niets aan, tot ik op de blog van Marieke een super toffe wedstrijd voorbij zag komen!

Dat betekent: aan de slag dus. Het patroon heb ik hier gedownload, en de stoffen heb ik uit mijn kast geplukt. Ik wilde de buitenkant graag basic omdat ik aan de buitenkant de kwasten wil en omdat ik dat strak vind. Aan de binnenkant wilde ik dan wel iets met kleur of een patroon dus voor de binnenkant heb ik een bloemetjespatroon met roze gekozen.

Stap 1: ik  ben begonnen met het strijken van de kussenslopen. Oké oké, ik geef het al toe; mijn vriendje heeft gestreken en ik ben dus de stoffen gaan knippen.

DSC01899

Omdat ik nooit zo recht ben, ik weet eigenlijk niet waarom ik niet met een lineaal overweg kan. Maar daarom heb ik het formaat dus eerst uit papier gehaald. Dat heb ik op de stoffen gespeld en vervolgens ben ik dat gaan knippen. Daarna heb ik het nog een keer gestreken met als reden dat ik het toch nog te kreukelig vond. Dat komt waarschijnlijk omdat het relatief oude kussenslopen zijn die al jaren in de kast liggen.

Stap 2: Eigenlijk ben ik gewoon de stappen afgegaan van het patroon. Het was een erg duidelijk patroon, en ik ben een oen: want ondanks het duidelijke patroon maakte ik alsnog een fout. Op een gegeven moment moet je alles dichtnaaien en de stukjes tussen de hengsels openlaten zodat je de tas binnenstebuiten en daardoor dus goed omdraait. Maar ik had aan 1 kant alles dichtgenaaid. Dus dat moest even uit elkaar gehaald worden…
Ergens in het patroon staat aangegeven dat je als je een zakje of iets dergelijks wilt plaatsen je dat nu moet doen. Daar heb ik dus eigenlijk de elastiekjes geplaatst voor de kwasten zodat je daar achteraf niets van ziet aan de binnenkant van de tas.

Oh gosh! Ik word echt vrolijk iedere keer dat ik ín de tas kijk omdat het zo’n vrolijk patroontje is! Ik hou van bloemetjes, die maken me vrolijk.
Maar ik ben natuurlijk benieuwd wat jullie van de tas vinden. Ik snap dat het geen tas is waar je iedere dag je lunch in meeneemt. Maar op deze manier blijft mijn goede tas schoon, en heb ik geen houtskool in salade taferelen meer.

 

DSC01911

Oh ja om de tas helemaal af te maken heb ik er nog een kaartje aan vast geklikt. Ik heb het kaartje uit de flow en vond hem zo leuk dat ik hem graag wilde gebruiken. Ik weet alleen nog niet wat ik erop ga zetten: iemand een leuk idee? Een mooie quote ofzo…

En als laatste: klik hier voor een link naar de wedstrijdpagina van Marieke.

4 gedachtes over “Tote bag DIY

  1. Dit zijn echt van die dingen die ik heel graag wil doen, maar waar het niet van komt. Ik sla je afbeelding op als inspiratie 🙂

Geef een reactie

