DIY Kussensloop met vilt bewerken

DSC01846
Soms kom ik om in het schoolwerk en kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Tijd voor een extra project dus! Ik heb al een tijdje de naaimachine niet meer gebruikt en dat vind eigenlijk een beetje zonde. Vandaar dat ik besloot iets te doen met mijn Singer-vriendje. Al tijdje geleden heb ik een kussentje gekocht om ooit nog eens te gaan decoreren. Dus waarom niet nu?

Hieronder de stappen die ik heb genomen en het uiteindelijke resultaat. Wat vind jij? Kan ik dit kussentje in de huiskamer leggen? Of zal ik hem in de slaapkamer op bed leggen, waar nooit iemand komt.

Stap 1: Een blauw kussentje, wat is dan leuk? Wit, grijze of zwart vilt? Zwart viel sowieso al af en na lang twijfelen grijs ook. Ik wilde eerst iets met grijstinten en wit doen? Maar uiteindelijk besloot ik voor wit te gaan. Zelf ben ik echt een fan van patroontjes, ik kan er niets aan doen. Ik ben gewoon verliefd op driehoeken.
DSC01837 DSC01838

Stap 2: Dus; driehoekjes it is. Ik heb ze allemaal heel los geknipt en niet allemaal hetzelfde omdat ik een speels effect wilde creëren.
DSC01839

Stap 3: Na het spelden ben ik ze gaan vastnaaien, na 4 gespelde driehoekjes ben ik gewoon los verder gegaan. Ik werd gek van de spelden, ze zaten in de weg en ik wist hoe ik het ongeveer wilde hebben. Ik heb van tevoren natuurlijk wel veel geschoven enzo. Dus de hoofdlijn zat gewoon in mijn hoofd. Als je dat nou niet uit je hoofd kunt, speld ze dan gewoon. Als je ze genaaid hebt heb je een draad over aan de bovenkant, deze kun je gewoon in een mini steek naar de binnenkant steken en dan zie je er niets meer van.

Stap 4: Ik had met mijn domme hoofd niet nagedacht over de rits (die er dus niet inzit): dus ik moest de zijkant nog dichtnaaien. Dit ging niet zo soepel als gepland maar in principe zie je er niets van. Tenzij je er met je neus op gaat zitten. Van mijn vriendje mocht ik hier niet over klagen, maar grote kans dat ik het vanavond nog uithaal en overnieuw doe.

En tadaaaaa! (erg makkelijk om te maken, maar dat maakt het niet minder leuk. Het was erg fijn mijn gedachten even te verzetten). 

DSC01846

Ben uiteindelijk wel blij met het resultaat :). Ik vind het erg losjes en speels, dit was wat ik wilde. Maar je kan het zo precies doen als je zelf wilt natuurlijk.
Twijfelde wel nog even of ik helemaal driehoekjes wilde of dat ik het zo zou laten. Ik heb hem dus zo gelaten maar dat is natuurlijk geheel eigen invullen.

Of zal ik toch…

2 gedachtes over “DIY Kussensloop met vilt bewerken

Geef een reactie

