#healthyfoodie101

DSC01521
“Nederlanders worden steeds dikker” is een titel die ik de afgelopen tijd verschrikkelijk vaak gelezen heb. Bij basisscholen is er al actie ondernomen en worden ouders vaker ingelicht. Ook zijn er veel campagnes voor volwassenen maar op de één of andere manier lijkt dat niet te helpen?

Laat ik een paar dingen eerlijk zeggen: tot voor kort wist ik eigenlijk NIETS van eten. Ik dacht dat bruin brood gezond was? Nou dat is dus helemaal niet persé zo! Wist ik veel…

Er is al heel vaak onderzoek naar gedaan natuurlijk, en vaak komt eruit dat er steeds minder kennis is over echt gezond eten. Dat mensen gewoon niet altijd in de gaten hebben of ze gezond leven of niet. Dat ze dénken bewuste keuzes te maken, die dus eigenlijk heel ongezond zijn.
Ik ben zelf student en heb een tijdje ongezond geleefd. Schaam schaam, maar zeg nou eerlijk; welke student heeft er niets anders gedaan dan gezond te eten?
Toch schrok ik wel toen ik eens terug ging kijken naar wat ik allemaal at en hoe slecht dat allemaal is!

Vol goede moet heb ik een challenge voor mezelf bedacht! Ik ga 101 dagen ALLEEN maar gezond eten! En op mijn blog ga ik jullie vertellen hoe dat gaat. En met gezond eten bedoel ik niet: mezelf uithongeren op alleen maar sla. Nee ik bedoel: genoeg fruit, genoeg groente, en gebalanceerde koolhydraten (ik ben echt een koolhydraten freak. Ik KAN niet zonder en eet het liefst de hele dag pasta, brood etc). En ja, dat mag ik dus niet meer. Ik wil overdag salades, soep, crackers (ik weet dat daar ook koolhydraten in zitten maar een uitzondering kan toch wel? Ahh toee?). En neem ik wel een keertje een lekkere pasta-salade mee? Dan ga ik ’s avonds voor de soep! Ik wil alles vers gaan eten en veel sporten! Ook dat mag ik echt niet meer verslonzen.

Ik vind dit erg lastig en heb echt geen discipline, ik heb iets nodig om mezelf aan vast te houden. Daarom heb ik besloten hier dit op mijn blog met jullie te delen. Daarnaast post ik mijn maaltijden op instagram, twitter en Facebook. Ik zou het leuk vinden als jullie me willen steunen. Je zou dit kunnen doen door een foto van je gezonde maaltijd te posten op een social media account met de hastag #healthyfoodie101 op die manier kan ik jullie gezonde leefstijl volgen en heb ik misschien niet meer het gevoel hier alleen voor te staan. 

DSC01521

Deze salade heb ik gister als lunch gehad. Walnootjes, vis, sla, tomaat, komkommer, en een beetje komkommer met magere yoghurt dressing.

 

Oh en wat vinden jullie eigenlijk van de stelling dat Nederlanders steeds dikker worden? Laatst las ik ook ergens dat studenten steeds ongezonder gaan leven. Hoe zit dat met jullie? Hoe ziet jullie leefstijl eruit?

2 gedachtes over “#healthyfoodie101

    1. Ah wat goed zeg dat jullie daar ook mee bezig zijn! Nog survival tips? haha, nee oké, nu laat ik het erger klinken dan dat het is, het is niet dat ik elke dag pizza at. Ik wil er gewoon bewuster mee omgaan :).

Geef een reactie

