Mijn weekje Berlijn in een notendop

DSC01310
Ik heb dit van te voren eigenlijk helemaal niet aangekocht maar; ik ben dus een weekje naar Berlijn geweest (met school). Ah wat zag ik er in eerste instantie tegenop. Elf uur in een bus klonk als een eeuwigheid, al viel dat na alle dutjes uiteindelijk reuze mee. Dit was de eerste keer Berlijn voor mij! Wat een bijzondere en leuke stad zeg, zeker iets om naar terug te gaan.

Met school is het toch altijd lastig, we kregen veel vrijheid maar je wilt je natuurlijk wel aanpassen aan je klasgenoten. De dingen die ik nog wil doen doe ik gewoon de volgende keer. Klinkt als een goed excuus om nog eens terug te gaan toch?
DSC01322
Kulturforum is dus 1 van de dingen waar ik geweest ben, daarnaast heb ik ook nog het Dahli museum bezocht. Allemaal reuze interessant maar leek me leuk voor de inspiratie berichtjes? Dus de info over de galeries en musea volgt nog…

DSC01205 DSC01182
Het reizen in Berlijn is erg makkelijk, het is een beetje hetzelfde systeem als in Londen alleen heb je hier een S-Bahn en U-Bahn, wij hadden een 3 dagen-kaart voor €25,00 geregeld en je kon zo instappen. We zijn overigens maar 1 keer gecontroleerd.

Ik heb veel musea bezocht: van hedendaagse kunst, tot fotografie musea. Maar ik heb ook wat afgelegen plekjes bezocht om foto’s te kunnen maken. Dit soort panden worden in Nederland vaak al platgegooid dus ik vond het wel gaaf om dat eens te doen. Om nou te zeggen dat het heel erg veilig was? Nee niet bepaald, had één keer niet in de gaten dat er een gat in het plafond zat, goddank had ik geen gebroken been! En toen we het pand daarna uitliepen stortte het dak ineens in. Ah oh…
Maargoed: hier een mini selectie van de foto’s. Kon niet zo goed kiezen maar om hier nou 300 foto’s te posten leek me ook niet zo’n goed plan.
(ik vind de foto’s erg wazig ogen.. Als je op de foto’s klikt opent hij de foto en dan is hij een stuk scherper._

DSC01221 DSC01229 DSC01237 DSC01242 DSC01269 DSC01276 DSC01310
Raad ik jullie nu aan om ook zo’n plek te bezoeken? Absoluut! Het is echt een bizarre ervaring, we hebben zelfs kinderkleertjes gevonden en gewoon nog koelkasten etc. MAAR: ga zeker niet alleen! Zorg dat je samen bent, dat je goede schoenen draagt en kijk echt goed waar je loopt… Ik vond het heel spannend om op deze plek te fotograferen, het waren hele donkere ruimtes en wilde niet teveel ruis, daarnaast ging ik voorheen vaak terug naar de “auto” instellingen om er zeker van te zijn goede foto’s te hebben. Ik wil alleen iets meer vertrouwen krijgen omdat ik weet dat ik het allemaal gewoon kan en het is gewoon zonde van de tijd om alles dubbel te doen terwijl je dan dus eigenlijk gewoon 2 goede foto’s hebt. Ik heb dus voor het eerst alles de hele week handmatig ingesteld en ben daar best trots op. 

En bij terugkomst kreeg ik een lief bosje bloemen van mijn vriendje. Misschien denk je: álweer geel? Ik hou gewoon zo van die kleur… Ik word er altijd helemaal vrolijk van.

DSC01331

 

Er is natuurlijk nog veel meer om te vertellen maar ik wil de verhalen een beetje verspreiden. Zijn jullie weleens in Berlijn geweest? Wat vonden jullie ervan?

4 gedachtes over “Mijn weekje Berlijn in een notendop

  1. Wauw, die vervallen panden! Ik heb hele andere dingen gedaan toen ik in Berlijn was haha (afgelopen zomer), maar als ik had geweten dat er een Dalí tentoonstelling was had ik die ook zeker bezocht!

Geef een reactie

