Barista! Elsbeth Witt

9200000015713635 9200000015713706
Koffie verkeerd en het vervolg: zoete inval.

Totaal niet haar type…
Toch verliefd?

Het verhaal begint in het boek Koffie verkeerd, het gaat hier over Laura die precies weet wat ze wilt.  Het 10 jaren-plan is al helemaal gepland, toch gaat het niet helemaal zoals ze gepland had en werkt ze “tijdelijk” in Barista. Tijdens het werk ontmoet ze Malik, een knappe en charmante man. Het boek is gewoon heel vlot geschreven en heeft veel anekdotes. Ik zat in de bus naar Berlijn en heb soms echt zitten giechelen. O gosh, hoe het verhaal ook eindigt! Ja dat ga ik dus gewoon niet verklappen natuurlijk, maar het was echt zeer verrassend. Meestal kun je het einde wel een beetje voorspellen maar dit kwam helemaal vanuit het niets.

Vandaar dat ik de dag nadat ik uit Berlijn kwam meteen het vervolg; zoete inval heb gedownload als ebook. Dit keer ging het over Laura haar beste vriendin Iris die ook bij Barista werkt. En eigenlijk drong de achterliggende gedachte achter de boeken nu pas tot me door. Soms lopen dingen niet helemaal zoals je wilt, je kan wel plannen maken voor over 10 jaar maar uiteindelijk gaat het anders want mensen veranderen en jij verandert ook. Leg je daarbij neer en kies ervoor om gelukkig te zijn. Ik ben echt geïnspireerd geraakt door het personage (iris). Ze is na haar studie bij Barista gaan werken omdat ze geen baan kon vinden. Zag het steeds als tijdelijke baan maar heeft uiteindelijk haar hele leven omgegooid om een taartenwinkel te openen. In het boek ervaar je heel erg hoe ze hiermee omgaat, hoe ze er mee “struggled” als het ware. En dat vind ik eigenlijk heel fijn weleens te lezen. Dat klinkt misschien een beetje vreemd, ik bedoel; je leest zo vaak verhalen in tijdschriften. Karin gooide haar leven om en ging.. Of Marion ging van de een op de andere dag… Het klinkt dan allemaal zo leuk, zo spannend en ik ben vaak jaloers op die mensen. Maar dingen zijn natuurlijk niet altijd even makkelijk als dat ze lijken.

Cijfers:
Koffie verkeerd: 6
Zoete inval: 7

Dit zijn eigenlijk vooral boeken die fijn zijn tussendoor te lezen.

9200000015713635 9200000015713706
De plaatjes komen van Bol.com als je erop klikt word je ook naar de site gebracht. Dit is niet bedoeld als reclame maar wil graag de covers laten zien en moet dan natuurlijk wel even de bron vermelden.

Of heb jij de boeken al gelezen? Zo ja: wat vond jij van de boeken?

Geef een reactie

