De mensen van nu – inspiratie

Schermafbeelding 2014-03-11 om 08.17.06

Ik kwam via facebook deze documentaire tegen van de VPRO:

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2013-2014/mensen-van-nu.html

Het is heel jammer maar je moet even op de link klikken om de documentaire te bekijken. Onder deze post zal ik nog wel even de trailer plaatsen; MAAR: de echte documentaire is een stuk mooier.

Schermafbeelding 2014-03-11 om 08.19.09

Ik vond dit de moeite waard om te delen met jullie aangezien het allemaal nog (middenklasse) jonge mensen zijn die eigenlijk hen eigen dromen nastreven. En als dat niet lukt; zijn ze in staat om hen verwachtingen bij te schaven en alsnog gelukkig te zijn. De zekerheid van studeren en automatisch een baan aangeboden krijgen is er gewoon niet meer, sterker nog; het gebeurd tegenwoordig vaker dat mensen die lang studeren helemaal geen baan vinden. Hoe ga je daar dan mee om?

Ik vond deze mensen gewoon heel inspiratievol. Ik zit zelf altijd bomvol ideeën, doe een creatieve studie. Maar of ik ooit de ballen heb “zomaar” een eigen bedrijf op te starten?

Geef een reactie

