Fruit uit de vriezer vs vers

DSC00798

Ik ben echt verslaafd aan smoothies, maar het klaarmaken vind ik altijd zo’n gedoe. Dus toen ik bovenstaande doos tegenkwam in de supermarkt besloot ik het gokje te wagen. Bevroren fruit leek me eigenlijk wel prettig omdat je dan meteen een koude smoothie hebt en niet zit te prutsen met koude yoghurt en nog even in de vriezer zetten etc. Gelukkig zit er een crush stand op mijn blender want daar had ik weer even niet over nagedacht.

Oké hier gaan we:

DSC00790

DSC00795

Ik blender altijd eerst het fruit en daarna doe ik er een beetje yoghurt bij. Ik doe er overigens nooit extra suiker in. Dus ik ben erg afhankelijk van de smaak. Ik moet wel zeggen dat ik het nogal zuur vond, en ik heb niet eens heel veel yoghurt gebruikt. Daarentegen heb ik vaak met vers fruit dat ik een hoop “sappen” al kwijtraak tijdens het snijden, de smoothie had nu wel een vollere structuur en dat is dan wel weer fijn. Toch denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar vers seizoensfruit. Dat is vaak relatief zoet van zichzelf en dat miste ik nu dus wel een beetje. Máár ik heb ook nog een pakje met aardbeien gekocht en misschien is dat anders?! Dat laat ik nog wel even weten…

DSC00798

Toch vraag ik me af of bevroren fruit nog even gezond is als “vers” fruit?
Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet denk ik dat niet perse een van de twee beter is. De meningen verschillen nogal; de een zegt; voordat het in de winkels ligt is het niet meer vers. En de ander zegt dat je vitamines verliest door het in te vriezen. Maar dan is er wel weer verschil in vriestechnieken die hier een belangrijke rol in spelen en ehh het werd me iets te ingewikkeld. Toen ik onderstaande filmpje tegenkwam kon ik me daarin vinden dus die wilde ik even met jullie delen.

Wat vinden jullie? Hebben jullie weleens bevroren fruit gebruikt? Wat vinden jullie lekkerder?

4 gedachtes over “Fruit uit de vriezer vs vers

    1. Oh wat grappig! Ja dat ontdooien ga ik ook eens proberen.. Misschien dat dat meer smaak vasthoud inderdaad.

  1. Lekker! Ik probeer dat ook wel eens maar mijn echt asociaal dure goede blender kan het cruschen om de een of andere reden niet aan… Ik ga het morgen nog maar eens proberen!

    1. ahh jaa sommige blenders zijn super duur en doen het dan niet zoals gewenst… Had een klasgenoot het laatst ook al over, je zou voor de grap de aanbiedingen bij de liddle of aldi eens in de gaten moeten houden. Heb die van mij 3 jaar geleden voor €25,00 bij de liddle meegenomen. Vond het het gokje wel waard 😉 En werkt prima!

Plaats een reactie