Het Rosie project

9200000015511753

In een artikel na valentijnsdag vertelde ik dat ik een boek had gekregen van mijn vriendje. Dat boek heette: Het Rosie project en is geschreven door Graeme Simsion. In eerste instantie las ik de achterkant en had ik er nogal mijn bedenkingen over. Ik kan me de laatste tijd niet zo goed concentreren dus ben vaak met honderd dingen tegelijkertijd bezig. Toch ben ik maar begonnen met lezen en ik heb echt nog nooit zo hard moeten lachen om een personage.

Het gaat over Don Tillman die alles weet over genetica en daar ook les in geeft, hij is sociaal nogal onhandig en wilt graag een leuke vrouw leren kennen. Daarom start hij het echtgenote project en laat hij voordat hij op een date gaat de vrouw een lijstje invullen. Voldoet ze niet aan zijn eisen? Hoe haar persoonlijkheid dan ook is: ze is dan gewoon niet geschikt voor het echtgenote project, het kwam dan dus ook niet verder dan een eerste date. Dan leert hij Rosie kennen die op zoek is naar haar echte vader. Samen gaan ze dan allemaal dingen ondernemen om DNA te verzamelen en die te testen. Natuurlijk in de hoop haar vader te vinden…

Het was niet moeilijk Rosie mijn levensverhaal te vertellen. Elke psycholoog en psychiater waar ik naartoe ben geweest, heeft om een samenvatting gevraagd, dus heb ik de belangrijkste feiten helder op een rijtje.

Van begin af aan kon ik al heel erg meeleven met de personages, vond het zelf dus echt een fijn boek. Het had hilarische momenten maar ook serieuze en af en toe was het best spannend. Conclusie: een echte aanrader dus.

Of heb jij dit boek al gelezen? Zoja: wat vond jij ervan?

Geef een reactie

