The Innovation of Loneliness

Schermafbeelding 2014-02-17 om 13.12.57

Een mooi filmpje over de invloed van social media met betrekking tot eenzaamheid.

Dit is een grafisch designer over social networks en eenzaamheid. 

Naast het feit dat ik het filmpje echt heel erg mooi en fijn gemaakt vind, vind ik dat hij zeker een sterk punt heeft. Ik merk aan mezelf ook heel erg dat als ik het heel erg druk heb ik genoegen neem met social media en gesprekken via what’s app. Op die manier weet je toch nog hoe het met mensen gaat, maar het is toch anders als in het echt een wijntje of kopje koffie gaan drinken. In periodes dat ik het dan wat minder druk heb mis ik de echte sociale contacten dan ook veel meer en sta ik er eigenlijk pas bij stil. Gek genoeg overkomt het me toch iedere keer weer…

Wat denk jij? Zou eenzaamheid versterkt kunnen worden door social media? En hoe ervaren jullie dat? Of hebben jullie nergens last van?

2 gedachtes over “The Innovation of Loneliness

  1. Ik vind dit echt wel een interessante stelling met een heel sterk punt. Ik kan me ergens wel inleven dat mensen misschien wel sneller thuis blijven omdat ze hun vriend/vriendin al hebben gehoord via een online gesprek. Maar Soms leren mensen juist andere personen kennen via sociale netwerken.

Geef een reactie

