Door de hond is mijn tempo nu een stuk hoger!

Schermafbeelding 2014-02-16 om 15.54.58 Schermafbeelding 2014-02-16 om 15.55.11 Schermafbeelding 2014-02-16 om 15.55.23

Vandaag ging ik beginnen aan de laatste les van week 2 (les 6 van Evy). Echt ontzettend fijn schema; heb nog geen enkele les 2 keer hoeven doen tot nu toe. Ik denk dat dat volgende week wel even anders word maar tot nu toe is het allemaal erg goed gegaan.

Ik ging voor het eerst door het bos vandaag, door de verhuizing woon ik daar nu heel dichtbij en kan ik een prettig rondje maken zonder eerst 4 km te moeten fietsen. Ik merkte wel dat ik door de verschillende soorten ondergronden meer spieren voelde, dat vind ik eigenlijk best een fijn gevoel.
Het enige ehh (mijn vriendje vond het erg grappig) puntje: ik ben nogal bang voor honden en het was vandaag een drukke dag in het bos met heel veel loslopende honden. Voordeel daarvan: ik ging ineens stukken sneller rennen! Nadeel daarvan: de hondjes vonden dat leuk en dachten dat ik met ze wilden spelen… En nu heb ik dus het gevoel dat ik de marathon heb gelopen.

w-nike-dual-fusion-run-2-1

Vorige keer had ik hele zere scheenbenen, ik liep dan ook op best slechte schoenen dus ik ben op aanraden van jullie toch maar nieuwe schoenen gaan kopen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Nike Dual Fusion in het roze met zwart. En ze rennen echt als engeltjes! Heb er nu 4 lessen op gerent en het ging meteen stukken beter. Heb nog steeds wel een beetje last van mijn scheenbenen maar het houd niet langer aan dan 2 dagen, mijn schenen zijn altijd al heel gevoelig geweest. Dus de spierpijn zal nog wel even aanhouden maar ik hoop dat ze uiteindelijk wel wat sterker worden. Merk wel dat hoe beter ik stretch aan het einde van mijn run, hoe minder pijn ik heb.

Rennen in het bos beviel me in ieder geval wel heel erg goed. Wat vinden jullie prettige plekken om te rennen? Langs de weilanden, door de stad, in het bos of hebben jullie een andere favoriete plek?

4 gedachtes over “Door de hond is mijn tempo nu een stuk hoger!

  1. Oppassen met zere scheenbenen toch! Misschien is dit al een heel oud artikel van je (ik kom voor het eerst op je blog) maar heb er zelf ook last van gehad. Het is negen van de tien kansen een scheenbeenvliesontsteking en rusten is de boodschap! 🙂 Het is een zeer bekende ‘blessure’ bij mensen die juist beginnen met sporten en is te wijten aan het ‘te veel ineens’ vragen van je lichaam. Ook kan je best het lopen op beton vermijden en een zachte ondergrond zoeken. Wil zeker niet de wijsneus uithangen, maar heb er zelf ook last van en het kan soms erg vervelend zijn! Groetjes!

    -D

    1. Hee! Bedankt voor je reactie. Ja ik loop nu ondertussen al een jaar en heb er nog last van. Maar laat het steeds heel erg rusten en het gaat steeds iets beter :). Je bent absoluut geen wijsneus ik denk dat je helemaal gelijkt hebt! :).
      x

Geef een reactie

