Cozy Mug

Schermafbeelding 2014-01-16 om 21.27.20 Schermafbeelding 2014-01-16 om 21.27.01

Deze gezellige gehaakte mok kun je op verschillende manieren door de touwtjes aan je mok bevestigen. Je kan het strikken, knopen of gewoon zoals op de eerste foto. Hij is overigens ook erg leuk om zelf te maken en het is niet zo heel moeilijk!

Wat ik hier heb gedaan is het volgende:
1. Ik heb losse gehaakt en steeds bij mijn mok gehouden zodat ik zeker weet dat hij op maat gemaakt word.
2. Deze ronde heb ik halve stokjes gemaakt in elke steek. Niet meerderen niet minderen gewoon 1 in elke losse.
3. Vanaf hier moet je halve stokjes maken in elke steek; maar LET OP: alleen in de voorste lus haken… Dat creëert een “ribbel” effect.
4. Stap 3 herhalen tot je de gewenste hoogte hebt gehaald. Daarna kun je nog losse haken voor de strik en voor de lus waarin de strik geknoopt moet worden. Maar je kan het ook met een knoop oplossen.

Eigenlijk heel simpel om te maken dus! Ik zou wel in de lengte werken want dan weet je zeker dat de boven en onderkant recht is… Tenzij je heel gelijkmatig kan haken natuurlijk.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! 🙂

Schermafbeelding 2014-01-16 om 21.27.13

Geef een reactie

